Alla inlägg den 4 februari 2011

Av utputtad - 4 februari 2011 17:50

Hej!


Jag vill bara säga att jag inte hinner skriva blogg varje dag, men jag skriver så ofta jag kan.


Rolf

Av utputtad - 4 februari 2011 07:36

 

Nu kommer den sista delen av "påvens skägg", som jag kallat nederdelen

av skägget.

Den som aldrig så lite bevandrad i Nya testamentet, vet att Jesus beskrivs som Guds Son och en helt kärleksfull människa som i sin yttersta kärlek dog för oss. M e n  lyssna nu till  f ö l j a n d e .  Bibeln säger ju  klart att man icke skall be till någon annan än Fadern och detta i Jesu namn. Men en ganska förfärlig sak i samband med bön, som jag har hört om romkyrkan är detta, och nu kommer RKK:s anvisningar  Man bör helst be till Maria. Det är hon som är den kärleksfulla mamman som skyddar det bedjande barnet från Jesu straff eftersom Jesus är hårdhjärtad. Man ber att Maria ska försöka beveka Jesu hårda hjärta!!!! Maria står och hjälper folk in i himmelen så att Jesus inte ska putta ner dem i helvetet. Vilken bokstavligen himmelsvid skillnad mot den bibliska Maria!! Och den bibliske Jesus.


Jag bör nog tillägga att RKK då och då ger ut skrifter som tydligt verifierar vad jag här har sagt. Den försöker inte ens förneka grymheterna  under inkvisi-tionen.  Skrifterna är som i de flesta fall präglade av den självtillräcklighet som kännetecknar hela denna ”kyrka” som  har sin grund i kejsar Konstantins mycket sena omvändelse och inte alls i aposteln Petrus´  (av Jesus givna) v e r k -

 l i g a  uppdrag.  

Tack vare den Helige Ande överlevde den verkliga kristna urförsamlingen födelsen av den konstruerade romersk-katolska kyrkan.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards